به نام قدرت مطلق الله

لژیون دوم همسفران شعبه امین گلی در روز دوشنبه 96/4/19 با استادی همسفر لیلا و دبیری همسفر اکرم و با حضور گرم اعضای لژیون و با دستور جلسه سی دی کفر راس ساعت 17:30 بر گزار شد.


پس اولین نتیجه کفر پنهان شدن ویژگی ها و خوبی های ماست و دومین نتیجه آن کشیدن پرده یا حجاب روی گوش و چشم و حس ماست که ما زیبایی ها را نبینیم. و در نتیجه انسان تبدیل می شود به یک انسان بد بین ؛ انسانی که فقط نیمه خالی لیوان را می بیند و....و ناسپاس می شود. در نهایت برای عبور از کفر باید هر حقیقتی که در زندگی وجود دارد را به همان شکلی که هست ببینیم نه آن طوری که خود دوست داریم.

در ادامه مطلب بخوانید....
 سخنان استاد محترم:

در ابتدای سی دی کفر آقای امین از کلام الله به عنوان یک معدن گنج نام می برند و می گویند یک نسخه از این معدن گنج کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر است . چرا ؟ چون قوانینی که در این کتاب ذکر شده بر گرفته از قوانین کلام الله است و توانسته است انسان های زیادی را از وادی اعتیاد خارج سازد. در ادامه آقای امین می فرمایند: من به مطالعه کلام الله خیلی علاقه دارم. چرا می گویند مطالعه و نمی گویند  قرائت کلام الله ؟

همسفر خدیجه: اگر قرآن را همان طور که هست به عربی بخوانیم و ترجمه کنیم می شود قرائت قرآن؛ اما آقای امین می گویند من از ترجمه آن استفاده می کنم و روی آن ترجمه دقت و تفکر می کنم. و باید توجه داشت که موقع ترجمه کلام الله کسی چیزی را به آن ترجمه اصلی اضافه نکرده باشد.

همسفر لیلا: اگر به کلام الله فقط به چشم یک کتاب آسمانی نگاه کنیم در موارد خیلی خاص مثل استخاره یا بدرقه مسافر از آن استفاده می شود، در صورتی که اگر به همین کلام الله در کنار مقدس بودنش به چشم یک کتاب نگاه کنیم و آن را مطالعه و متوجه ترجمه آن شویم تاثیر بیشتری دارد. 
آقای امین می گویند: چه زمانی انسان می تواند خوب قرآن را بخواند و مطالب آن را متوجه شود؟
 
همسفر اشرف: خیلی از افراد در ماه مبارک رمضان در کنار روزه گرفتن قرآن هم می خوانند و بهتر می توانند مفاهیم قرآن را متوجه شوند. چون با روزه گرفتن تمام حس های از دست رفته بر می گردد و درک مفاهیم قران بهتر ! و هم چنین با حرکت به سمت ارزش ها زیرا با رفتن به سمت ضد ارزش ها قدرت درک مفاهیم نیز تغییر می کند.

همسفر لیلا: آقای امین در مورد کفر می فرمایند:  آیا ما معنای اصلی کفر را می دانیم یا نه ؟ خیلی از افراد تصور می کنند انسان کافر به کسی گفته می شود که خداوند را قبول ندارد و یا کسانی که در زمان پیامبر زندگی می کردند و کفر می ورزیدند. اما معنای حقیقی کفر را آقای امین توضیح می دهند. در نوشتار های کنگره خوانده می شود که این سفر؛ سفریست از ظلمت به نور؛ از نادانی به دانایی؛ از حقارت به سرافرازی؛ از قهر به مهر؛ از نفرت به طرف عشق و از کفر به ایمان !  
یعنی سفری که در کنگره طی می کنیم کافر بوده ایم و با رفتن به تاریکی ها  به کفر رسیدیم و با سفر در کنگره به سمت نور و روشنایی در حرکت هستیم. حال ممکن است سوال شود که چرا باید از طرف کفر به ایمان حرکت کنیم؟ آیه ای هست که در تمام شعبات کنگره زده شده است و می گوید: خدا ولی و سر پرست کسانی است ایمان آورده اند و آن ها را از ظلمت به طرف نور هدایت می کند. 
خداوند چه کسانی را هدایت می کند ؟ کسانی را که ایمان آورده اند. چه کسانی ایمان آورده اند ؟ کسانی که از مقوله کفر خارج شده اند. پس این خیلی مهم است که ما بدانیم آیا  از مرحله کفر خارج شده ایم که خداوند به ما کمک کند ؟ آقای امین می گویند کفر فقط مخصوص زمان قبل نبوده چون مسئله ایست جاری !   

همسفر اکرم :  نفس یعنی  آن چه تعیین موجودیت می کند در ظاهر و باطن و نشانه آن این است که خواسته دارد. تمام خواسته های انسان با خواسته نفس است. چه آن خواسته معقول باشد و چه غیر معقول ! 
در سی دی شرک گفته می شود اگر انسان به هر دلیلی خداوند را که آفریننده جهانیان است را با چیز دیگری جایگزین کند یا برای خداوند شریک قائل شود. در هستی نیز برای او یک شریک ساخته می شود. که در اختیارات انسان سهیم می شود و این دیگر قابل بخشش نیست. 

همسفر لیلا : آقای امین می فرمایند: چه کسی و یا چه چیزی را شریک خداوند قرار می دهیم ؟

همسفر خدیجه : کسی که ما را به آن خواسته های غیر معقول برساند.

همسفر لیلا : مثالی از یک مشرک؛ یک مصرف کننده است. چرا؟ چون یکی از خواسته های نفس را که مصرف مواد است را شریک فرامین خداوند قرار داده است. چون خداوند در کلام الله می گوید دور خمر را خط بکشید. خمر چیست؟ آن چه بر روی تفکر و اندیشه  حجاب و پوشش می کشد. و کسی که این فرمان خداوند را نقص می کند و به سراغ مواد می رود مشرک است. و زمانی که برای خداوند شریک قائل می شویم؛ چه اتفاقی می افتد ؟ چون در این دنیا قانون عمل و عکس العمل وجود دارد در انتخاب و اختیار ما هم شریک قائل می شود؛ یعنی این که یک مصرف کننده دیگر نمی تواند به هر جایی که دلش خواست برود زیرا قبل از هر چیز باید شرایط را برای مصرف مواد در نظر بگیرد و......  
اما اگر از معقوله شرک خارج شود آرام آرام این اختیارات به او باز گردانده می شود و می تواند مالک جسم و فرمانروای جسم خود شود.   
حال سوال این است: کفر به صورت خاص و یا به صورت عام چیست؟


همسفر فاطمه: خود کلمه کفر به معنی پنهان کردن است. اگر خداوند را پنهان کردیم این کفر از نوع خاص است اما کفر عام هر چیزی می تواند باشد. مثل در نظر گرفتن منافع شخصی !

همسفر لیلا : در واقع کفر به معنای پنهان کردن حقیقت است. مثل کسی که مشارکتی را نوشته و یا در ذهن خود دارد اما آن را بیان نمی کند و این یعنی کفر ورزیدن! چرا که ممکن است مشارکت شما  حداقل به درد یک نفر بخورد و... پس اگه یکم تفکر و دقت کنیم خواهیم دید که مسائل خیلی زیادی در زندگی وجود دارد که ما با پرداختن به آن ها کافر شده ایم ؛ ایمان نیاورده ایم و به همین دلیل هدایت نمی شویم.  
نقطه مقابل کفر ایمان است که آقای امین می فرمایند: نگویید ایمان آورده ایم ؛ بگویید اسلام آورده ایم . یعنی چه ؟ یعنی این که همین که شما گفتید من مسلمان شدم یعنی در واقع اسلام آورده اید و برای ایمان آوردن باید یک مسیر خیلی طولانی را بروید تا به آن نقطه ایمان آوردن برسید.

همسفر خدیجه : ما یک هدف نهایی در کنگره داریم و آن رسیدن به تعادل است. که از زمان ورود به کنگره تا درمان یک سال زمان لازم است اما برای رسیدن به تعادل همان  فاطله رسیدن از اسلام به ایمان است. که با حرکت در کنگره می تواند به آن تعادل اصلی برسد. 

همسفر لیلا : آقای امین می فرمایند : یک مصرف کننده مواد مخدر هم مشرک است و هم کافر! 

همسفر فاطمه : مشرک چون مواد را برای خود جایگزین خدا قرار داده است و کافر است چون خیلی از حقایق را با مصرف مواد  پنهان کرده است.  

همسفر لیلا : زمانی که انسان وارد کفر می شود با یک سری مسائل رو به رو می شود و زمانی که از کفر خارج می شود هم یک پاداشی دریافت می کند. چون هر انسانی در وجودش هم خوبی دارد و هم بدی ! و این خوبی ها و بدی ها تاثیرات خیلی زیادی بر روی مسیر زندگی ما دارد. و خداوند در کلام الله می گوید اگر شما ایمان بیاورید ما بدی های شما را جبران می کنیم. 
حال عقوبت کفر چیست ؟

همسفر اکرم : کسی که کافر است خوبی های دیگران را نمی بیند بنا براین خوبی های خودش هم دیده نمی شود .

همسفر لیلا: کسی که پنهان کننده حقیقت است ؛ حقیقت وجودی خودش هم پنهان می شود.  

نکته آخر سی دی مربوط به آیه ای است از کلام الله؛ که می گوید خداوند بر دل ها ؛ گوش ها و دیدگان بعضی موجودات مهر و پرده کشیده است به خاطر این که نبینند؛ نشنوند و حس نکنند...

گفتیم که نور صوت و حس چیزا هایی هستند که ما توسط آن ها هستی را درک می کنیم. یعنی جایگاه نور چشمان ماست؛ جایگاه صوت گوش های ماست و جایگاه حس هم قلب ماست. اما یک سری از انسان ها هستند که طبق فرمان این خصوصیات در آن ها بسته شده است. و خیلی از مصرف کنندگانی که سفر خوبی ندارند و یا اصلا به کنگره نمی آیند به این دلیل است که روی چشم و گوش آن ها مهر گذاشته شده  است.

 و انسان هایی که کفر می ورزند این مهر یا پرده طبق فرمان بر آن ها کشیده می شود و یک مصرف کننده هم کفر می ورزد و این پرده روی چشم و گوش آن کشیده می شود اما اگر سفر خود را شروع کند این پرده آرام آرام کنار می رود.

پس اولین نتیجه کفر پنهان شدن ویژگی ها و خوبی های ماست و دومین نتیجه آن کشیدن پرده یا حجاب روی گوش و چشم و حس ماست که ما زیبایی ها را نبینیم. و در نتیجه انسان تبدیل می شود به یک انسان بد بین ؛ انسانی که فقط نیمه خالی لیوان را می بیند و....و ناسپاس می شود. در نهایت برای عبور از کفر باید هر حقیقتی که در زندگی وجود دارد را به همان شکلی که هست ببینیم نه آن طوری که خود دوست داریم. آقای مهندس می فرمایند: ما انسان ها فکر می کنیم که حقیقت آن چیزی است که به نفع ماست  در صورتی که  این کاملا اشتباه است. حقیقت آن چیزی است که بوده هست و خواهد بود . حتی اگر به نفع ما نباشد. و برای عبور از کفر باید این حقایق را ببینیم و بپذیریم. 

بعد از آن لژیون با دعای خالصانه هم سفران به پایان رسید.

نویسنده:
همسفر لیلا رحیمی
عکاس:
همسفر فاطمه



طبقه بندی: گزارشات لژیون،

تاریخ : 1396/04/24 | 04:46 ب.ظ | نویسنده : همسفر لیلا رحیمی | نظرات


  • paper | وب یـــران پـــازل | رپرتاژ آگهی
  • فروش تبلیغ متنی | نوین 2